Might&Magic: Duel of Champions

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Duels of Xen'Arun

Сообщений 81 страница 100 из 116

81

Maximus написал(а):

Интересно полный клон ммдок по механике не рассматривался из-за юридических проблем что-ли? Вроде это было бы проще для начала. В жизни грандиозные планы редко реализуются

А зачем нужен полный клон ммдока, когда сам ммдок еще работает?

А если что-то развивать, то лучше развивать свое. С чего и денег заработать можно, и не допустить ошибок в дизайне карт и фин. системы, которые тянули исходный проект на дно. Так что все правильно ребята делают.

0

82

По мне идея делать фортуны действующие несколько ходов не очень.
Дело в том что для баланса эфект таких фортун на первый ход должен быть достаточно слаб, но в теории окупаться со временем.
То есть будет чтото типо повышалок статов в ммдоке или золотых шахт. То есть в основном неиграбельно.
Также если их притягивать по статам чтобы они были юзабельны в обычных колодах, это будет сильно замедлять игру, ведь чем больше ходов тем больше смогут реализовать себя такие фартуны. и это будет пир для "гейских" колод (сыграть 1 карту на 3 хода, что еще для счастья нужно)

Возможно конечно ребята смогут както обойти эти проблемы, но мне кажется это не лучший ребаланс фортун

0

83

Sergus-vi написал(а):

По мне идея делать фортуны действующие несколько ходов не очень.Дело в том что для баланса эфект таких фортун на первый ход должен быть достаточно слаб, но в теории окупаться со временем. То есть будет чтото типо повышалок статов в ммдоке или золотых шахт. То есть в основном неиграбельно.Также если их притягивать по статам чтобы они были юзабельны в обычных колодах, это будет сильно замедлять игру, ведь чем больше ходов тем больше смогут реализовать себя такие фартуны. и это будет пир для "гейских" колод (сыграть 1 карту на 3 хода, что еще для счастья нужно)
            Возможно конечно ребята смогут както обойти эти проблемы, но мне кажется это не лучший ребаланс фортун

Они просто дернули идею из спеллвивера. Там такая механика вполне неплохо себе реализована.

0

84

О сроках:

Hi there,

it's Cainium here and i will continue with information on our current timeline.

Before I say to much about this, I want to emphasis that our schedule might be delayed, so take this rough plan
with a grain of salt (we aren't a big company, so there might be hundreds of reasons why we lose time...).

But now let's talk about the actual topic.

We have started internal testing for network connectivity between client and server, and are at the second
interation of implementation right now. We put a lot of afford into this 'cause we want to have a stable and
fast connection right from the start (at least, we hope to have it ;)).

Alongside with these tests and optimizations we are working on the server cards interface. After networking
this is the second hardest topic. It is a little bit tougher than previously thought (well, honestly, what's
not in every day life of a software developer... :D), so this takes more time than expected.

Having a good ground to start is very important, but we are on a good way and the current timeline for
finishing this interface is *mid of March/end of March*.

Next on the timetable we have some basic features that are needed in order to start a public test:
- Login and Registration
- Card implementations
- Deck editing

Since this is pretty straightforward work, at least the first iteration, it shouldn't take too much time,
allowing us to make rapid progress on these topics and finish this in *mid/end of April*.

This should allow us to start public alpha tests at the *end of April/early May*.

I'm looking forward to this, and I hope you do so too.

0

85

Today I will cover some broad strokes of where we stand and what our priorities are for the coming weeks and months.

Currently, we have our factions decided and are working on getting a strong ground for how they would play, their look and feel and their relation to the different schools of magic. Some factions are more well defined than other because we took an incremental approach to deciding which factions to go for - we had a lot of brainstorming going on for this and had almost 20 different faction suggestions and started by picking four and before we settled upon our (final?) six.

The server and clients are being developed in tandem and our software team is making good progress. That is not to say we do not have quite far to go, only that we are making progress on putting the infrastructure in place for actually playing the game.

We have also started defining a bit better what we mean with pre-alpha, alpha, beta and "official release" stages. We need to have a common understanding of what the goal is before we can put the game into (for instance) the alpha stage. This was discussed in our first (online) meeting and I think we are now more or less agreeing on where we need to be and got a clearer understanding on what needs to happen between our teams.

With that said, what are our current focus? In the coming weeks and months we are hoping to put a server in place that we can start feeding cards into. When that has begun, we can start doing some more serious internal testing of the client, server, card interactions and so on before we go into alpha stage. In alpha, we are leaning towards starting out with a subset of factions and cards, so you should definitely not expect "everything" that will be in the final game. However, we still hope to be able to deliver to you a flavour of what the final experience will be - and we truly hope you will enjoy it!

/Karl Hertz, Project Coordinator for "Duels of Xen'Arun"

0

86

R3ZZ написал(а):

With that said, what are our current focus? In the coming weeks and months we are hoping to put a server in place that we can start feeding cards into. When that has begun, we can start doing some more serious internal testing of the client, server, card interactions and so on before we go into alpha stage. In alpha, we are leaning towards starting out with a subset of factions and cards, so you should definitely not expect "everything" that will be in the final game. However, we still hope to be able to deliver to you a flavour of what the final experience will be - and we truly hope you will enjoy it!

В общем уже ищут место для серверной части! Молодцы!

0

87

Хм, а я ведь в проект особо не верил. Интересно, как они монетизировать будут игру?

0

88

зачем вообще новый ммдок, когда и старого то игроки не увидели и наполовину? я до сих пор конструирую новые колоды на комбинациях, ранее не использовавшихся, и они очень отлично играют против колод в ладдере на моем уровне (Ч3) и это только некрополис. а в игре 6!! рас

Отредактировано sBlooDs (2016-03-28 21:23:49)

0

89

sBlooDs написал(а):

зачем вообще новый ммдок, когда и старого то игроки не увидели и наполовину? я до сих пор конструирую новые колоды на комбинациях, ранее не использовавшихся, и они очень отлично играют против колод в ладдере на моем уровне (Ч3) и это только некрополис. а в игре 6!! рас

Хватит заливать - в данном месяце ниодного Ч3 нет в игре, т.к. 1750 эло в текущих реалиях практически не достижим (в рейтинге мало людей играют, от того и на месте все стоят)

+2

90

Ч3 :D

0

91

Эххх, прокололся фраерок... А так красиво завернул! Епам так не умеет:)
От себя добавлю, что Ч3 это уже не круто. Нормальные посоны уже давно Ч4 берут уверенно:)

+1

92

Да, нужно мне как-то поднимать свой скилл троллинга :)

По факту: в прошлом месяце звание чемпион 3 имели 7 человек (по-моему, из них 5-6 были в топ10 ладдера, light_art был чуть ниже в списке, причем двое из них играли только СТД, остальные в опене). На данный момент сохранить чемпионство 3 (оставить перед обнулением ладдера своё эло выше 1750 эло) смог только стандартовец papatangho (может ошибся чуть в нике, хотя в этом месяце он сыграл только 1 игру, чтобы не спустить свое эло и остаться с Ч3 и на следующий месяц :D), остальные заигрались в ранкеде :) Поднять на данный момент эло с Ч2 (1425 эло) до Ч3 (1750 эло) практически нереально, т.к. наступает момент, что соперники из топ20 ладдера в среднем имеют эло в районе 1500, а максимум кружится на отметке 60-70% от Ч3, т.е. до 1650 эло. И чтобы добрать эти нужные 100 эло требуется сделать винстрик где-то в 20 побед, причем 10 из которых должны быть над топ7 ладдера (имеющие 1600-1650 эло), остальные 10 будут соперники с 1350-1600 эло, что не отменяет их компетентности в игре. Зато после стрика в 15 побед легко можно получив 2 поражения откинуться на начальную стадию подъема (скинуть 70-80 полученных от винстрика эло).

P.S.: но раз ЧСВ автора данного вопроса такое завышенное, пусть думает, что он имеет Ч3 и играет с игроками Ч3 уровня (но где эти игроки? остается закадкой)

0

93

Hi Everyone,

First of all, happy Eastern (or Equinox-ish)! I hope everyone has had time to spend with their friends and family.

This will be a pretty small update - we are continuing to work to be able to put the game into alpha state as soon as we can. Both the server side of things and the work on designing cards for our factions and spell schools are being made.

Next week we will have an online project meeting (and for those who are thinking about doing something in the same line as we are trying here, check out "google hangouts on air", particularly private ones - we've found it to work very well with screen sharing, voice and recording of the meeting). Maybe then we will have more concrete things to share - such as target dates
Смайлик «smile»

/Karl Hertz, Project Coordinator for "Duels of Xen'Arun"

0

94

Knighty написал(а):

Смайлик «smile»

Вот это самая понятная часть послания:)
По остальному тексту как я понял ждем на след.неделе встречу с разрабами в "google hangouts on air" где завернут про альфу?

Отредактировано TOWER20000 (2016-04-04 09:26:00)

0

95

Сайт будет там, если что: http://www.duelsofxenarun.com/

0

96

Hey guys,
First of all I want to thank you for your remaining interest in our game! Please be sure that we are still working on it even when it's a bit more quiet here on the page. Also you can be sure that as soon as we have a major announcement to make, we will share it with you guys. Unfortunately we are a bit behind in our schedule. This is because of a couple of internal reasons. There were some disagreements in our team an a few members parted ways, but we still have enough manpower to deliver the game and actually we might have recruited too many people before (more people means harder communication, more disagreements, etc.). Within the next months we hope to be able to:
- launch our website
- start internal testing with the first alpha version
- have a complete list of all base set cards (right now we have 12 events and 63 spells as well as a foundation of actual cards for one of the factions).
- present our factions to you guys (there will be 4 in the base set that will be presented, giving an overview of what they are like, providing a lore background and also talk about their playstyle and the tribes that will represent them)
- and a couple of other things

So as you can see we are still working on this game with passion even if we do not have anything to show you guys at the moment. That being said we still could have had more interaction here on our page in the recent weeks even if we can't show anything big (such as this post today) and for that I would like to apologize in behalf of our entire team. You can be sure that we will have increased activity on this site again in the weeks to come.

Yours,
Kai "Milky" Krüger, directing game designer

Похоже Милки с кем-то разосрался и остался победителем.

0

97

Анонсировали фракцию эльфов. Он будет называться Доминион. Вот пара артов для них:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13086636_597063517127464_6351423640959284719_o.jpg

0

98

подправьте клык у белого волка  :D

0

99

Лекарства от зависшего драфта в стареньком ммдок так и не нашлось?

0

100

Нашлось! DoC Doctor

0



создать форум